• Inici
  • /
  • Compromís en la comunitat parroquial i pastoral

Compromís en la comunitat parroquial i pastoral

A partir de la meva jubilació, decideixo fer un curs d’Autoconeixement i Espiritualitat, per tal de poder analitzar en què crec i perquè. Després d’un parell d’anys de classes i lectures, entenc quin és el meu procés i com vull fer-lo més coherent amb les meves creences.

Això em porta a anar als meus orígens i a la comunitat que tinc més propera que és la meva parròquia. Em comprometo primer en l’Acollida de Càritas i poc a poc en el Consell Parroquial i Pastoral, donat que l’església està fent un procés sinodal i de transformació també en les seves comunitats.

En la teva acció, què creus és evangelitzador i/o transformador?

En un món global tant convuls, necessito arrelar-lo en una petita comunitat, on jo pugui treballar-hi en la mida que em permetin les meves capacitats. I una comunitat Parroquial o Pastoral té moltes realitats i molt diverses. I en qualsevol activitat que es proposi, es pot EVANGELITZAR perquè ens cal plantejar-nos què faria Jesús i perquè?

TRANSFORMAR perquè si som capaços d’escoltar, d’entendre la diversitat, d’obrir les nostres comunitats (feminismes, ecologisme, diversitat de gèneres i tradicions, religions, polítiques socials…), ens caldrà trobar noves maneres de fer per adreçar-nos als més vulnerables, trencant el paternalisme per aconseguir integrar.

Què creus que t’identifica com a ACO?

  • La Revisió de Vida i el grup que ens permet una anàlisi constant del nostre procés personal i comunitari.
  • Posar en les mans de Déu la meva actuació personal, familiar  i comunitària.
  • Aquesta pertinença a un Moviment (Comunitat) que fa que pugui donar gràcies de tot el que he rebut i alhora posar-me al servei del que estigui al meu abast per tal que el món “sigui una mica millor”.

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

  • All Posts
  • Notícies
  • All Posts
  • Notícies
Subscriu-te al nostre butlletí

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

  • All Posts
  • Notícies
SALILLUM 20

EDITORIALA collibè de gegants ENS HI ENDINSEMÉs possible evitar la impunitat empresarial? TRIBUNA A PEU…

SUBSCRIU-TE A L'E-BUTLLETÍ

      C/Tapioles, 10 2n, 08004 Barcelona
     93 505 86 86

    © 2024 ACO. Tots els Drets Reservats.

    Un web de Mauricio Mardones